Sandra

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Sandra - 14 november 2011 21:00

Hej på er!

Tänkte bara visa en FIN bild jag ritade på datorn förut,mobba inte den är as ful I KNOW

HAHAHAHA  

Av Sandra - 14 november 2011 20:44

Hejsan på er!

Idag har väl vart rätt bra?

Förutom att vi inte har något vatten i huset!

För dom typ bygger något vatten skit så vi får vatten först i morgon -.-

Så vi har massor med dunkar vatten här nu ^^

Och så är jag rätt glad för de här med att Breaking Dawn KANSKE blir från 11?!

Men de är ju INTE säker ennu,så ingen ideé att hoppas för mycket just nu,men beskedet kommer i morgon tror jag!

Och OM de blir från 11 ska jag och Amanda lätt gå på onsdag!

Men aja...Idag visade vi upp engelska spökhistorien!

Och jag trode mina händer skulle flyga av så mycket dom skakade!

Azzå SHIT de var nästan läskigt så mycket dom skakade....

Haha!

Idag har jag väl annars inte gjort något specielt?

Näpp tror inte de ^^

Här kommer en bra låt enligt mig!


Vad tycker ni?

Jag diggar den i alla fall!

Av Sandra - 14 november 2011 20:42

Till exempel på avslutning ^^

Av Sandra - 14 november 2011 18:50

 

 

Kristen Stewart och Robert Pattinson som Bella och Edward i ”Twilight: breaking dawn”.

 

Kamp mot klockan om ”Twilights” åldersgräns


Åldersgränser i de nordiska länderna

Danmark: 15 år
Norge: 11 år
USA: 13 år
Sverige: Har inte fattat beslut än

Så motiverar Statens medieråd 15-årsgränsen
"Edward och Bella gifter sig och deras ofödda barn tär på Bella och skapar nya konflikter mellan vampyrerna och varulvarna.  Framställningen innehåller en genomgående ångestfylld tematik som skildrar hur en kvinna bryts ned av sin graviditet samt obehagliga resonemang kring vad det är hon bär inom sig. Detta i kombination med scener som skildrar blodiga människor och blodiga vampyrattacker, samt en utdragen skildring av en akut och blodig förlossning där magen skärs upp på en skrikande kvinna med ett dramatiskt efterspel, bedöms kunna vara till skada för välbefinnandet hos barn under 15 år."

.

 

På onsdag har ”Breaking dawn” biopremiär

Inom ett dygn blir det klart om du som är under 15 år kan få se "Breaking Dawn - del 1" på bio.
En tärande graviditet som avslutas med en blodig förlossning.
Det är anledningen till 15-årsgränsen.

– Scenerna visar en kvinna som sprättas upp utan bedövning, sägerAnki Dahlin, som varit med och tagit beslutet.

Kammarrättens beslut om åldersgränsen för "Twilight: Breaking Dawn - del 1" ska sänkas till 11 år kommer att vara färdigt inom ett dygn.

Hos Nordisk Film som distribuerar Twilight i Sverige hoppas man på att åldergränsen sänks.
– Det här är en bok- och filmserie som vänder sig till unga tjejer. De har följt Bella och Edward i flera år, och vi vill självklart att de ska få se filmen på bio, säger PiaGrünler på Nordisk Film.

Kejsarsnitt satte åldersgräns

Men Statens medieråd, som fattat beslutet i frågan, tänker annorlunda. 
– När vi sätter åldersgränsen är den till för den ensamma 11-åringen, inte för ett stort tjejgäng som läst boken och vet vad som väntar, förklarar Anki Dahlin.
En del av deras motivering till åldergränsen lyder: "Framställningen innehåller en genomgående ångestfylld tematik som skildrar hur en kvinna bryts ned av sin graviditet samt obehagliga resonemang kring vad det är hon bär inom sig.". Men huvudanledningen till 15-årsgränsen är hur karaktären Bellas förlossning skildras.
– Scenerna visar en kvinna som sprättas upp helt utan bedövning, säger Anki Dahlin, direktör för Statens medieråd som varit med och fattat beslutet om åldergränsen för filmen.

Håller inte med

Fyra personer från Statens medieråd såg filmen innan beslutet fattades, och samtliga fyra personer var enligt Anki Dahlin överens om att 15-årsgränsen var rätt. Pia Grünler håller dock inte med.
– Jag tycker inte att de här scenerna är mer dramatiska än annat som ungdomar i den här åldern ser, säger hon.

Av Sandra - 14 november 2011 18:46

Koden här över är en gullig muspekare till din blogg!

Av Sandra - 14 november 2011 18:16

Hej!

Jag har fått frågan om hur jag gör min önskelista!

Och de är inte svårt!

Kolla här...

Just Nu!

Om du är här! Så är du Awesome<3

 

                     Hellu!

    Jag heter Sandra och är 13 år

     

  Här kommer jag att blogga om

   Blogg design, Foto och massor

            Av annat skööjigt!

              Läs mer HÄR..

 

Translate ♥

        

        

       

      

       

      

                       

 

 

               

 

                 

 

Fråga mig!

36 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Coola personer som bloggar!

              Mail-Adress

    sessan_98_@hotmail.com







Transparent White Star




Transparent White Star

Ovido - Quiz & Flashcards